Про Тиждень

Інженерія — це бульбашки у шоколаді та американські гірки, лікування складних хвороб та підкорення космосу — процес, під час якого теоретична наука набуває практичного застосування.

Саме інженерія робить наше життя таким, як воно є.

На жаль, більшість учнів, а особливо дівчат, навіть не розглядають для себе можливість стати частиною інженерної спільноти, оскільки вважають, що не мають відповідних здібностей.

Тому ми допомагаємо вчителям перетворити школу, бодай на один тиждень, на мейкерські та дослідницькі лабораторії, щоб занурити учнів у світ науки і технології, показати якими вони є насправді та дати можливість відчути на дотик.

Як ми це робимо

Перший «Інженерний тиждень», заявки на участь в якому подала 751 школа, було проведено в січні 2020 року. Ми розробили детальні методичні рекомендації з організації та проведення Тижня, а також комплекти інженерних завдань, челенджів й уроків з винахідництва для учнів молодшої, середньої та старшої школи. Ми прагнули, щоб результат цього тижня мотивував вчителів і надалі експериментувати з освітніми програмами, шукаючи кращі можливості для пізнання учнями світу.

Чому це важливо

Технології значною мірою впливають на формування нашого світу, через п’ять-десять років сьогоднішні учні будуть обирати професії, частини яких наразі навіть не існує. Оволодіння більшістю з них буде вимагати від майбутніх студентів навичок комплексного вирішення проблем, креативності, критичного мислення, розуміння технічних процесів та способів застосування науково-технічних знань в реальному житті.

Починаючи з 1990 року, зайнятість у сфері STEM зросла майже на 80% — з 9,7 млн до 17,3 млн. Наразі, кількість робочих місць в цій сфері продовжує зростати більш швидкими темпами, ніж в будь-якій іншій.

Чи готові до цього наші учні?

В 2018 році українські підлітки взяли участь PISA — міжнародному дослідження якості освіти, яке дає можливість порівняти системи освіти різних країн світу.

Особливістю PISA є те, що дослідження не перевіряє, чи засвоїли учні/студенти різних країн зміст їхніх національних освітніх програм із читання, математики чи природничо-наукових дисциплін, воно оцінює те, наскільки 15-річні підлітки здатні використовувати здобуті в процесі навчання в закладах освіти знання, уміння, навички, ставлення для подолання труднощів і викликів у незнайомих обставинах — як у межах освітнього простору, так і поза ним.

Дослідження показало, що, результати українських учнів нижчі за середні по країнах ОЕСР (Організації економічного співробітництва та розвитку) у всіх трьох галузях. Різниця із читання становить 23 бали, математики — 39, а з природничонаукових дисциплін — 22. Ця різниця близька до еквівалента в один рік навчання.

Загалом дані демонструють значне нижчий освітній рівень українських підлітків порявняно з результатами таких країн як Сінгапур, Канада, США, Німеччина, Велика Британія, Франція, Швеція, Австралія, Бельгія тощо.

А також результати ЗНО, відповідно до яких у 2019 році подолати поріг «склав/не склав» з математики та фізики, не змогли — 18,2% та 15,00% учнів відповідно.

Пояснити такий результат може нещодавнє дослідження, згідно з яким, досягши четвертого класу, третина хлопців та дівчат втрачають інтерес до науки. До восьмого класу інтерес до науки втрачає майже половина учнів. Вони виключають відповідні предмети з кола своїх інтересів та не пов’язують з ними кар’єрних планів. Таким чином, мільйони учнів просто не вірять що можуть займатися наукою.

Найчастіше, причиною втрати інтересу є застарілий формат проведення уроків і підручники, де матеріал представлено у «сухому» вигляді, а також програми, орієнтовані на досягнення формальних результатів, які здебільшого пов’язані з запам’ятовуванням матеріалу, ніж з його розумінням.

Ще більше ця проблема проявляється в сільських регіонах. Тому ми дуже хочемо, щоб доторкнутися до світу інженерії змогла кожна дитина.

Світова спільнота

В США з 2007 року проведення щорічних «Інженерних тижнів» приурочено до дня народження Джорджа Вашингтона (22 лютого). В ініціативі беруть участь учні тисяч американських шкіл, а також наукові та культурні установи. Аналогічні «Інженерні тижні» проводяться в школах Великої Британії та Ірландії. STEM-освіта є потужною складовою освітніх програм багатьох країн.

Унікальний для України формат

На відміну від інших освітніх STEM програм, «Інженерний тиждень»

Наступний «Інженерний тиждень» ми плануємо провести в січні 2021 року.