Результати
Інженерного тижня 2020
9 листопада 2019 року ми провели презентацію проєкту, щоб показати, яким захопливим може бути «Інженерний тиждень» в кожній з шкіл, а також відкрили реєстрацію для вчителів. Ми свідомо відмовилися від конкурсного відбору, адже віримо — єдине, що може знадобитися вчителю, щоб у нього все вийшло, це — бажання.
«Зробити власноруч інженерну конструкцію і побачити її в дії — найкращий мотив для розвитку творчості учнів та реалізація їхнього інженерного потенціалу.
За невеликий час діти зрозуміли, що математика, фізика та хімія — не сухі науки, а захопливий, дивовижний, незвіданий світ.»
Людмила Куркуріна, директорка
Чорноземненська ЗОШ
Загалом, ми отримали 751 заявку на участь у проєкті від державних, приватних та альтернативних шкіл, центрів дитячої та юнацької творчості і декількох факультетів педагогічної освіти.
Перший «Інженерний тиждень» стартував 13 січня в перший навчальний день після зимових канікул. Таким чином ми започаткували нову традицію — розпочинати другий семестр з мейкерства та винахідництва.
«Враження тільки позитивні. Це те, що потрібно для активізації пізнавальної активності учнів після канікул.»
Вікторія Шепелєва, вчителька інформатики
Гімназія «Прем’єр»
До того ж, його початок майже збігся з днем народження Сергія Корольова — одного з найвідоміших у світі українських інженерів. А завершення припало на Всесвітній день дітей-винахідників (17 січня), історії яких, сподіваємося, надихнули частину учнів на роботу над власними проєктами.
«...Приклад видатного конструктора надихав на виконання інженерних завдань та подолання науково-технічних челенджів. Щодня в наших мейкерських та дослідницьких лабораторіях відбувалися вирішення інженерних й експериментальних задач, проводилися видовищні експерименти, де діти самі намагалися пояснити, чому так відбувається, не тільки слідкували за ходом експериментів, а повністю занурювалися у процеси, під час яких наука набуває практичного застосування. Цікаво було спостерігати як учні по-різному підходили до виконання завдань: вимірювали, дискутували, доводили як краще і швидше зробити й отримували дивовижні результати!»
Наталія Яременко, методистка
Ніжинська станція юних техніків
136329 учнів спробували себе в ролі інженерів
4774 вчителя взяли участь в організації Тижня
751 школа провела Тиждень у себе
У 40% шкіл взяли участь в «Інженерному тижні» 70 і більше відсотків учнів.
На 100% в процес включилися 15% навчальних закладів. Від 15-ти учнів в Бердичівській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті, до 1532-х у гімназії №23 Вінницької міської ради. У цій же гімназії учням допомагала майструвати та досліджувати найбільша кількість вчителів — 99.
Загалом, у 29% шкіл до організації «Інженерного тижня» долучилися 10 і більше педагогів. У багатьох школах осторонь не залишилися і вчителі гуманітарних предметів.
«На уроках української учні писали диктанти та есе про винахідників й винаходи, дізнавалися нове про професію інженера; на уроках англійської та німецької мов створювали презентації про винаходи, що були зроблені в цих країнах.»
Ірина Карпенко, директорка
Конотопська спеціалізована школа №3
60%
вчителів планують використовувати завдання,
розроблені нами та аналогічні, в щоденній роботі впродовж усього року, як навчальні моделі під час проведення уроків, основу розважальних активностей на перервах та вправи для тренування навичок командної роботи.
Значна кількість шкіл планує змінити формат проведення предметних тижнів, наукових конференцій та інших планових заходів на більш практичний.
99,1%
шкіл планує взяти участь в «Інженерному тижні» наступного року
І хоч це й свідчить про успішний старт проєкту, та більш цінним для нас є те, що він дав поштовх вчителям до самостійної поступової трансформації навчального процесу загалом.
У більшості шкіл вчителі та учні не обмежилися рамками «Тижня», а перетворили його на «двотиждень» та навіть місяць, відкоригувавши розклад і звичні плани проведення уроків.
«Більшість учнів не хоче повертатися до звичайних уроків. Протягом наступного за „Інженерним“ тижня, учні продовжували приносити самостійно виконані вдома роботи. Районному методичному кабінету було запропоновано і прийнято рішення замість районної науково-практичної конференції з фізики в березні 2020 року (вже третьої за рахунком) провести районний захід Vivat engineering!»
Анна Пахомова, вчителька фізики
Нікольська ЗОШ №1 ім. А. Д. Якименка
Усі завдання, які було запропоновано вчителям, можна поділити на три типи, в залежності від навичок, які вони тренують.
- Щоб виконати одні з них, учням необхідно було досить чітко дотримуватись інструкцій — тренуючи таким чином своє вміння аналізувати прочитане, не відхилятися від чіткої послідовності виконання дій, як це роблять справжні інженери.
- Більш прості речі ми запропонували виготовити відповідно до описаного нами прототипу з матеріалів, які можуть замінити первинні. Тут учням потрібно було не просто діяти, а й думати як інженер — провести аналогії, проаналізувати наявні матеріали, скласти план та визначити послідовність зборки.
- У завданнях третього типу ми сконцентрувалися на аналізі — запропонували протестувати виготовлені ними моделі, порівняти результат з очікуваннями та досягненнями інших команд, попрацювати над удосконаленням моделей.
Всі вони також відтворюють дії, які є частиною Engineering Design Process.
Загалом, ми запропонували на вибір вчителів:
- 13 інженерних завдань та 3 челенджі для учнів молодшої школи;
- 13 інженерних завдань та 2 челенджі для учнів середньої школи;
- блок з трьох тематичних уроків та 3 челенджі для учнів старшої школи.
Основою «Інженерного тижня» стала віра нашої команди в те, що:
- інженерія не в підручниках та у формулах, а насамперед вона в цікавості, спостережливості, очах, які загоряються від шаленої для когось ідеї, вона на кінчиках пальців;
- якщо людина хоче щось зробити, вона зможе це зробити;
- винахід підлітка може й не змінить світ, але він точно змінить його життя. І цього більш ніж достатньо, щоб допомогти йому це зробити;
- не потрібно складне обладнання, щоб зрозуміти, як працює більшість законів природи, тому всі наші завдання побудовано на принципі DIY.