Масштаб шрифту

Кольорова схема

Зображення

Інтервал між буквами

Результати
Інженерного тижня 2021

Цього року, через оголошений в країні локдаун і на прохання освітян, Інженерний тиждень стартував пізніше запланованої дати — 25-го січня.
Також ми подовжили термін проведення Інженерного тижня з одного до трьох тижнів — до 15-го лютого включно. Це дало змогу вчителям самостійно обрати один з трьох тижнів відповідно до ситуації в кожному конкретному навчальному закладі. Також це дало змогу комфортно провести Інженерний тиждень у тих школах, де було організовано позмінне відвідування уроків учнями.

«Словами не передати всіх тих емоцій, які вирували й вирують навколо Інженерного тижня, який цьогоріч пройшов у нашій школі під гаслом „ВИГАДУЙ! СТВОРЮЙ! ДОСЛІДЖУЙ!“ Головне було не те, що ми робили, а як ми це робили!
Живе спілкування, цікаві ідеї, обмін досвідом штовхали й мотивували на нові звершення. Думали та майстрували під час перерв, і в позаурочний час, і вдома, і з учителем, і з батьками, кумами, сусідами... з усіма й усюди! НАВКОЛО було НАУКОВО!
»

Світлана Колп, вчителька біології та хімії
Личківський заклад загальної середньої освіти

278 280 учнів спробували себе в ролі інженерів.

3 858 учнів із загальної кількості мали ООП.

8 383 вчителя взяли участь в організації Тижня.

89% шкіл, які проводили Інженерний тиждень у 2020 році, вирішили провести його і в 2021 році. В 45,6% шкіл Тиждень став інклюзивним.

«Учні нашого закладу дуже чекали на початок Інженерного тижня, тому що минулого року для них цей тиждень став неочікуваною пригодою! Діти із захватом та сяючими очима створювали захисні маски, санітайзери для рук, що є дуже актуальними речами під час адаптивного карантину. Із величезною цікавістю майстрували барометр і фонтан Герона, а також проводили хімічні дослідження.»

Вікторія Онопрієнко, заступник директора з навчально-виховної роботи
Смілянська загальноосвітня школа № 7

Листи інклюзивних завдань

Щоб допомогти вчителям залучити учнів з особливими освітніми потребами до роботи над STEM-проєктами, ми розробили серію методичних рекомендацій:

Кожне інженерне завдання та виклик мало докладну покрокову інструкцію та одне або декілька схематичних зображень процесу зборки моделі чи конструкції.

Методичні рекомендації до кожного з них містили підказки для вчителів щодо того, яким способом інші члени команди можуть допомогти учням з особливими освітніми потребами впоратися з тим чи тим етапом його виконання.

Усі файли завдань було зверстано з урахуванням можливості їх озвучування програмами, що включають можливість синтезу мови для слабозорих та незрячих учнів (VoiceOver та NonVisual Desktop Access).

Для частини завдань було розроблено додаткову версію, набрану шрифтом Inclusion UKR.

56,9%

учителів
побачили, що учні з особливими освітніми потребами можуть те, чого від них раніше не очікували й будуть залучати їх до роботи над STEM-проєктами активніше

96,5%

учителів
прийняли рішення використовувати запропоновані інженерні завдання, надалі — у навчальному процесі

«Учням дуже сподобалось, на що вчителі навіть не розраховували. Важливо, що учні проявляли ініціативу й активно долучались до роботи, з нетерпінням чекали наступних дослідів та випробувань. Учителі відзначили, якщо дібрати дослід на тему, яка вивчається, то учні тему засвоюють набагато краще, починають креативно мислити. Учителі вирішили й надалі використовувати дослідження на своїх наступних уроках, не обмежуючись лише одним тижнем.»

Ірина Скалозуб, вчителька англійської мови
Ніжинська гімназія № 2

69,7% учителів доповнювали запропоновані нами завдання власними активностями та тематичними блоками.

Експериментували з різними форматами його проведення.

«Ми продовжили використовувати формат проведення (Інженерного тижня — прим авт.) на перервах. Це дає нам низку переваг. Ми не витрачаємо час на уроці, який, особливо зараз, дуже цінний для навчання. Діти з нетерпінням чекають перерв, на яких зайняті корисними справами, мають зміну діяльності після уроку й отримують позитивні емоції.»

Лариса Хохлова, вчителька інформатики та математики
Павлоградська загальноосвітня школа № 12

Мріяли й планували:

«Дев’ятикласники настільки захопилися STEM-освітою, що разом з учителем хімії розробили макет майбутньої STEM-лабораторії. Учні мають надію на те, що їхня мрія обов’язково здійсниться.»

Катерина Стрілець, вчителька хімії та географії
Балашівська загальноосвітня школа

Уже вдруге Інженерний тиждень показав, що немає жодної відмінності між дівчатами та хлопцями — інженерками та інженерами.

І що низька мотивація до навчання не вирок, а лише привід спробувати проводити уроки в іншому — більш інтерактивному форматі.

Ну і гаджети — то тільки здається, що діти не можуть без них жити.

«Проводили тиждень УПЕРШЕ — під час уроків біології та природознавства, заздалегідь розподіливши завдання серед груп по 4 учні. Вражало все: висока активність та зацікавленість у процесі конструювання власними руками учнів з низькою мотивацією до навчання; дівчатка (і середньої, і старшої ланки) часто брали на себе не лише організаційні моменти, але й креслення, заготовку та збірку деталей; ГОЛОВНЕ! Учні встигали створити модель за 15–20 хвилин та із задоволенням презентували її для усього класу.
Запитання, яке звучало після завершення ІНЖЕНЕРНОГО уроку в кожному класі: „КОЛИ НАСТУПНИЙ ІНЖЕНЕРНИЙ ТИЖДЕНЬ?“
»

Вікторія Столяр, вчителька біології та природознавства
Уманська загальноосвітня школа № 3

«Сподобалась активна робота дітей, які зазвичай просто відсиджувались, висока зацікавленість і мотивація дітей. Надалі будемо використовувати запроновані активності й доповнювати їх своїми.»

Сергій Рудика, вчитель біології, хімії
Линовицька загальноосвітня школа

«Найбільше дітям сподобалося кидати один одному виклики й змагатися. Таких емоцій давно не було видно в дітей, які більшість часу проводять із гаджетами. А ще ми щодня роздруковували фото із дітьми та їх виробами й вивішували на дошку, присвячену Інженерному тижню. Усі учні дивилися на своїх однолітків, після цього самі переконували вчителів долучитися, адже розуміли, що це цікаво.»

Тетяна Грицюк, вчителька початкових класів
Загальноосвітня школа № 1 м. Рожище

Підписка на розсилку

Адресу успішно додано до бази розсилки.

Обіцяємо писати вам тільки у разі, якщо у нас буде важлива або корисна для вас інформація (наприклад, про відкриття реєстрації для шкіл, нових завданнях або конкурсах).

Реєстрація для участі в Інженерному тижні 2021

Провести Інженерний тиждень надзвичайно просто, адже єдине, що вам знадобиться, — це бажання.

Зареєструватися для участі в проєкті можуть вчителі математики, фізики, хімії, астрономії, інформатики, біології, екології, географії та початкової школи. А також учителі інших предметів, які використовують на своїх уроках STEM-підхід або лише цікавляться цим форматом і готові його спробувати.

Цього разу Інженерний тиждень стане інклюзивним. Більшість завдань буде адаптована для виконання їх учнями з особливими освітніми потребами. Також ми готуємо відповідні методичні рекомендації для учителів. Тож, якщо у вашому класі навчаються такі учні, — сміливо реєструйтесь.

Ми будемо раді, якщо ваше бажання підтримають і ваші колеги та адміністрація, і до проведення Тижня буде залучено всіх учнів вашого навчального закладу. Проте якщо цього не станеться, ви зможете провести його в межах свого предмету, навіть для одного класу.

Ми запропонуємо вам декілька варіантів інтеграції активностей Тижня у ваш розклад. Ви зможете скористатися одним з них або розробити власний план та графік. Ми розуміємо, що деякі школи, можливо, будуть працювати дистанційно, тож готуємо також сценарій і для дистанційного проведення Тижня. Не хвилюйтеся, за будь-яких умов ваші учні зможуть відчути себе інженерами та дослідниками й отримати задоволення від участі в Тижні.

Важливі моменти та дати:

  • Офіційний старт Тижня відбувся 25 січня, але зважаючи на ситуацію з ковід, ми вирішили суттєво не обмежувати школи в часі проведення. Тому ви можете провести Інженерний Тиждень в будь-які зручні для вас дати до кінця лютого.

Інформація про навчальний заклад

індекс, область, населений пункт, вулиця, номер будівлі

Представник/ця навчального закладу

Чи проводили ви Інженерний тиждень в січні-лютому 2020-го року?

Чи навчаються у вашому класі (школі) учні з особливими освітніми потребами?

Чи готові ви підключити цих учнів до активної участі в Інженерному тижні?

Ваша заявка на участь в Тижні принята.

Дякуємо, що виявили бажання приєднатися до нашої спільноти і провести Інженерний тиждень в своєму навчальному закладі. На протязі доби, на електронну пошту, яку ви вказали при реєстрації, прийде лист з доступом до навчальних та методичних матеріалів.
На зв'язку.

Повернутись на головну сторінку сайту

Запропонувати інженера (винахідника)

Персональні дані

Вкажи, будь ласка, місто чи село й обов’язково область
Вкажи, будь ласка, місто чи село й обов’язково область

Дані про винахідника або інженера

Як звати вибраного тобою українського інженера чи винахідника
Де пройшла більша частина його/її життя? Можливо йому/їй довелося емігрувати/іммігрувати, якщо так, укажи це
Який привернув твою увагу. Якщо ним/нею було винайдено багато речей, вибери одну річ, яка вразила тебе найбільше

Розкажи, як було винайдено цю річ, якщо маєш про це інформацію

Не копіюй Вікіпедію, опиши це своїми словами, так, щоб і іншим захотілося дізнатися про винахід більше

Чому ти вважаєш, що розповідь саме про його/її винахід має потрапити до книги?

Опиши, що саме тебе вразило. Умови, за яких велася робота над ним, сміливість ідеї, кількість спроб і помилок, які передували успіху, як цей винахід змінив тогочасне життя або щось інше.

Додай усе, що вважаєш за потрібне, щоб доповнити історію

Контакти

Вкажи адресу своєї електронної пошти. Якщо готуєш роботу у співавторстві, то вкажи обидві адреси (через кому)
Вкажи свій номер телефону, щоб ми могли оперативно з тобою зв’язатися

Ваша заявка на участь в конкурсі принята.

Дякуємо, що виявили бажання приєднатися до нашої спільноти і разом з нами створити книгу про Наших інженерів і винхідників. 22 березня журі конкурсу оголосить імена учнів-переможців та перелік людей, чиї історії ляжуть в основу книги. Інформація з результатами конкурсу прийде вам на електронну пошту, яку ви вказали при реєстрації.
На зв'язку.

Повернутись на головну сторінку сайту